فناوري
اطلاعات
فناوري نيز بايد تمام اين تغييرات سازماني در امر
مديريت را در نظر بگيرد. اين افراد و ساختارهاي مربوط آنان نيستند كه بايد با
فناوري تطابق پيدا كنند، بلكه عكس آن صادق است. وقتي كه راهبردها در سطح گروهي اتخاذ
گرديد، ابزارهاي فني بايد ايجاد شوند.
فناوري اطلاعات به يك «اسلحه» راهبردي تبديل شده است؛ يك شركت مي
تواند در نتيجة پردازش سريع داده ها و با يك سامانة ايمن مخابراتي به دستاوردهاي
چشمگيري در قبال رقيبان خود نايل شوند. اين «اسلحه» پيامدهاي زير را با خود به
همراه مي آورد.
· رقابت بالا؛
· ارزش افزوده
بيشتر؛
· بهره وري
مديريتي بالاتر.
رقابت را هم
در سطح داخلي و هم خارجي، مي توان با اقداماتي همچون موارد زير بهبود بخشيد:
اقدامات
داخلي:
·اطلاع رساني
سريع؛
· افزايش سطح
مراقبت و كنترل؛
· شبكه اي كردن
توليد؛
· فراهم آوري درونخطي.
اقدامات
خارجي:
·سامانة سفارش
و اطلاع رساني خودكار؛
· ارتباط دادن
مشتريان با يك سامانة داخلي.
راهبرد
اطلاعات
:: برچسبها:
فن اوری اطلاعات ,
سازمان ,
رقبا ,
مخاطبان ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0